Més de 55 consultes ateses i 16 tallers en línia realitzats durant el confinament aquestes són les xifres de les actuacions realitzades durant les setmanes de confinament de l’Espai Municipal d’Ocupació.

Els últims mesos degut a la situació esdevinguda per la crisi sanitària de la COVID-19, l’EMO de Salt s’ha readaptat per seguir donant servei als seus usuaris.

El servei d’orientació i assessorament ha funcionat telemàticament oferint als usuaris l’opció de realitzar consultes via telèfon o correu electrònic.

La formació en línia ha estat un altre dels serveis que s’ha ofert durant aquestes setmanes de confinament, per tal de seguir dotant de competències i habilitats personals i professionals a la ciutadania.

El servei d’emprenedoria també ha seguit funcionant tot atenent consultes sobre ajuts i mesures a persones treballadores autònomes i emprenedores i oferint formació en línia. D’aquesta manera, s’han realitzat 8 formacions en línia i 3 sessions de Fem Coworking, un espai de trobada virtual amb tots els coworkers que formen part de l’espai del Viver d’Empreses de Salt. En total, han participat més de 130 persones a les activitats proposades. D’altra banda, s’han atès més de 20 consultes de manera telemàtica sobre ajuts, mesures dirigides a persones treballadores autònomes i emprenedores i altres aspectes relacionats amb l’emprenedoria.

Com a novetat, l’EMO ha volgut donar resposta a les consultes de la ciutadania en matèria laboral i sobre ajuts i mesures destinades a fer front a la situació de crisi social esdevinguda per la COVID-19. Així, durant aquests dos mesos i mig, l’Espai Municipal d’Ocupació de Salt ha realitzat 8 càpsules en línia amb més de 80 participants i s’ha assessorat a més de 35 persones de manera telemàtica.

El servei d’ofertes de feina de l’EMO s’ha vist afectat a la baixa durant aquestes setmanes però, tot i així, s’han publicat 8 ofertes.

Una altra de les activitats destacades de l’EMO durant aquests dies ha estat la participació a la primera edició de la Fira Virtual d’Ocupació organitzada per la Universitat de Girona, on l’EMO va poder presentar tots els serveis que ofereix, així com realitzar sessions informatives virtuals i resolució de dubtes.

A partir d’ara, l’EMO de Salt inicia progressivament la fase de desconfinament i comença a atendre presencialment amb cita prèvia. Consulteu aquí les recomanacions i les normes de seguretat per a l’atenció presencial a l’EMO.

També seguirà oferint formació en línia i s’anirà alternant amb formació presencial. En l’àmbit formatiu destacar el fet que durant aquests últims mesos hem detectat una mancança pel que fa a les competències digitals i les noves tecnologies de la ciutadania, és per això que des de l’EMO es realitzaran càpsules TIC a l’Espai Obert amb grups reduïts de 4 persones. Aquesta iniciativa forma part d’un dels eixos del Pla Estratègic de Desenvolupament on es preveu un programa propi de formació i orientació professionalitzadora en competències digitals bàsiques.